krant banner

De Standaard Solidariteitsprijs 2019: stem voor Mercy Ships

Mercy Ships staat op woensdag 7 augustus met bovenstaande advertentie op de achterzijde van de krant De Standaard. Want net als vorig jaar zijn wij ook dit jaar genomineerd voor De Standaard Solidariteitsprijs, een wedstrijd voor non-profitorganisaties en goede doelen.

Onze advertentie – ontworpen in samenwerking met het agentschap Flexus – werd geselecteerd uit de vele inzendingen. En vanaf nu wordt het menens, want wij willen er heel graag bovenuit steken tussen de twintig overblijvende kandidaten. Maar daarvoor hebben wij wel uw steun nodig.

1. Download de gratis nieuwsapp van De Standaard “dS Nieuws”
www.standaard.be/dsnieuwsapp

2. Klik op de banner met opschrift:
‘Standaard Solidariteitsprijs Publieksprijs STEM NU’

3. Stemmen maar!

Wat is de Standaard Solidariteitsprijs?

De Standaard Solidariteitsprijs is een wedstrijd van de krant De Standaard, waarbij het de bedoeling is om als non-profitorganisatie de beste, meest pakkende en meest activerende advertentie te ontwikkelen. Elke non-profitorganisatie mag meedingen als ze zich inschrijft, maar enkel de beste 20 worden geselecteerd. Hun advertentie zal 1 dag gepubliceerd worden in De Standaard.

Uit die twintig kandidaten, waar Mercy Ships bij hoort, worden twee winnaars gekozen. Eén winnaar wordt gekozen door een vakjury, een andere krijgt de publieksprijs. De uiteindelijke winnaar krijgt gratis driemaal een hele pagina advertentieruimte op de laatste pagina van De Standaard. Advertentieruimte is een kostelijk gegeven en een luxe voor veel non-profitorganisaties. Het is dus een gouden kans voor Mercy Ships om ons goede werk bekend te maken aan een groter publiek en zo meer steun te kunnen verzamelen.

Hoe kan u ons helpen?

1. We roepen iedereen op om onze patiënten op de Africa Mercy een hart onder de riem te steken door hen een kaartje te sturen. Dat kaartje moet u zelf tekenen op de advertentie in de krant. Daarna kan u deze pagina vouwen tot een envelop en gratis op de post doen.

Het zou dus super zijn mocht u vanaf woensdag een leuke tekening of een sympathiek woordje van steun op deze pagina zetten en opsturen. Het zou nóg superder zijn als u die creatie dan meteen ook op sociale media deelt met vermelding #tekenvanhoop.

2. Aan de beste campagne wordt zoals gezegd een juryprijs uitgereikt. Maar ook u kan dus vanaf zaterdag 10 augustus uw stem uitbrengen. De winnaar mag later dit jaar nog driemaal paginagroot en gratis adverteren in De Standaard.

Een paginagrote advertentie is heel waardevol voor ons en we appreciëren elke stem enorm. Breng dus al uw vrienden, familie en kennissen op de hoogte en als iedereen stemt, winnen we vast en zeker de publieksprijs! Dat betekent zoveel meer naamsbekendheid en zoveel meer gratis gezondheidszorg voor de armsten in Afrika.

Samenwerking met Flexus en Bpost

De advertentie kwam tot stand dankzij het agentschap Flexus.

Het opzet is om te tonen dat Mercy Ships recht door zee gaat voor hulp aan de allerarmsten ter wereld en dit op een onverwachte manier en samen met de lezers van De Standaard. We geven de lezers van DS de optie om te helpen, op een aparte en heel persoonlijke manier.

Lezers van de krant kunnen via onze advertentie voor DS Solidariteitsprijs een persoonlijke boodschap versturen naar patiënten die herstellen van een operatie op ons ziekenhuisschip. Want emotionele steun is net zo belangrijk als medische steun.

De Belgische post steunt dit initiatief en geeft zo mee steun aan de patiënten van Mercy Ships. Als partner maken ze het alle Belgen mogelijk om gratis hun brief naar ons te verzenden.

Bekende Belgische artiesten

Ook bekende Belgische artiesten die geabonneerd zijn op de De Standaard maken een kleine schets of tekst en vouwen hun pagina tot een envelop, net zoals bij de advertentie. Ze enthousiasmeren hun volgers en nodigen hen uit om net als hen emotionele steun te geven aan de patiënten van Mercy Ships om hun moeilijke dagen op te fleuren.